skattungbyn2013
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Flytta upp

+9
AgnesRosen
Isak Wadsö
Rebecca Winberg
MattiasmedT
lesley.darling
Jens Carlquist
solveig
viktor.karlsson
kleo_bart
13 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Flytta upp Empty Flytta upp

Inlägg  kleo_bart tis okt 30, 2012 9:22 am

--------------------------
OBS! Finns en sida 2 nu =>
--------------------------


Hejhopp allihop, Jag och Magnus funderar på att flytta upp våra grejer någon gång innan jul, någon annan som också flyttar tidigt? /Kleo
kleo_bart
kleo_bart

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  viktor.karlsson tis okt 30, 2012 12:17 pm

Jag siktar på att flytta upp runt 7 januari. Tänker köra skåpbil med grejer från göteborg om det är fler här ifrån som vill dela på det?
viktor.karlsson
viktor.karlsson

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29
Ålder : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  solveig tis okt 30, 2012 12:28 pm

Jag skickar hemskt gärna upp lite saker med dig, Viktor, om ni har plats i skåpbilen. Själv tror jag inte jag kan komma förrens den 11e pga skolan.

solveig

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  Jens Carlquist tis okt 30, 2012 10:12 pm

Jag delar gärna en skåpbil från Göteborg, och det är nog lite flexibelt angående datum för min del.

Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Stockholm

Inlägg  lesley.darling ons okt 31, 2012 2:28 am

Hejhej! Vet ni om någon ska flytta från Stockholm, eller nära till Stockholm? Min flygresa från USA anländer där på nionde.

(min svenska är inte så bra. förlåt om jag har fel!)

-Lesley.
lesley.darling
lesley.darling

Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  MattiasmedT ons okt 31, 2012 11:07 am

Hej alla!

Nu har till och med jag lyckats hitta hit. Jag är fortfarande med på skåpbil viktor, och är självklart med och delar på kostnader. Får jag inte plats så kan jag ta buss upp, inte hela världen, blir nog mest glad om man kan få med sig lite grejer Smile . 7 januari går bra för min del oxo, är inte den som är den med datum.

Mattias
MattiasmedT
MattiasmedT

Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 12-10-31
Ålder : 41
Ort : Göteborg. För tillfället.

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  viktor.karlsson ons okt 31, 2012 3:30 pm

MattiasmedT skrev:Hej alla!

Nu har till och med jag lyckats hitta hit. Jag är fortfarande med på skåpbil viktor, och är självklart med och delar på kostnader. Får jag inte plats så kan jag ta buss upp, inte hela världen, blir nog mest glad om man kan få med sig lite grejer Smile . 7 januari går bra för min del oxo, är inte den som är den med datum.

Mattias

Har kollat lite på skåpbil och att hyra på en plats och lämna tillbaka på en annan verkar inte fundera. Det går med bil men då får man betala 5000kr för att den ska fraktas med lastbil tillbaka till Göteborg... Sleep

Det som kan fungera är att hyra skåpbil och hitta någon via samåkningssidor eller liknande som kan köra den hem till Göteborg.

Eller så får någon bita i det sura äpplet att köra bilen hela vägen tillbaka och ta tåg upp igen.
viktor.karlsson
viktor.karlsson

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29
Ålder : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  MattiasmedT ons okt 31, 2012 4:10 pm

viktor.karlsson skrev:

Har kollat lite på skåpbil och att hyra på en plats och lämna tillbaka på en annan verkar inte fundera. Det går med bil men då får man betala 5000kr för att den ska fraktas med lastbil tillbaka till Göteborg... Sleep

Det som kan fungera är att hyra skåpbil och hitta någon via samåkningssidor eller liknande som kan köra den hem till Göteborg.

Eller så får någon bita i det sura äpplet att köra bilen hela vägen tillbaka och ta tåg upp igen.

Hm, ja det är lite väl magstarkt med 5 papp kan jag tycka, och inget vidare kul med transport upp och ner(och sedan upp igen). I mitt fall så har jag såpass lite grejer att jag faktiskt kan ta det på bussen i bagageutrymmet. Skåpbil hade dock varit en fin bekvämlighet, jag vet att du ville ha med säng och dylikt upp? Hm nja...hade verkligen för mig att det skulle fungera att lämna skåpbil på annan mack.
MattiasmedT
MattiasmedT

Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 12-10-31
Ålder : 41
Ort : Göteborg. För tillfället.

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  Rebecca Winberg tor nov 01, 2012 1:46 am

Hej! Fantastiskt att flytta upp runt jul. Jag kommer förmodligen inte iväg förrän den 12:e men då med bil från småland. Det finns säkert plats om någon på vägen behöver lift och/eller flytthjälp. Om det förhoppningsvis blir tidigare så hör jag gladerligen av mig!
Rebecca Winberg
Rebecca Winberg

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 12-11-01
Ålder : 32
Ort : Alvesta

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Släp är det bästa

Inlägg  Isak Wadsö mån nov 05, 2012 12:08 pm

Hej! Isak här, nu har jag också hittat hit.
Om det ska bli billigt är det släp som gäller, dock måste man ju ha en bil till det. Thule rental hyr ut släp som man kan hämta på ett ställe och lämna på ett annan. Jag tänkte försöka köra upp med ett sådant från Lund dagarna efter jul. Det kostar 1070 för ett sådant släp ett dygn. har man inte så mycket grejer kan man hänga på! Det finns större släp också, men då måste man ha en större bil tror jag.

Kruxet är att min bil inte kommer att gå igenom besiktningen som är den 29:e november. Då har jag en månad på sig innan jag får körförbud på bilen, så jag måste köra upp innan nyår. Jag tänkte köra upp i dagarna mellan jul och nyår, om någon vill hänga på och dela bensin/hyra. den blir runt 2000 totalt för resan. har man lite packning kan man bara åka med inne i bilen och inte betala för släpet.

Isak



Isak Wadsö

Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 12-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty släp

Inlägg  Jens Carlquist mån nov 05, 2012 10:45 pm

Jag skulle kunna vara på att hoppa på släpet från Göteborg, men jag är inte helt säker på om jag kommer vilja göra flytten innan nyår, det återstår att ha i bakhuvudet ett tag.

Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  MattiasmedT tis nov 06, 2012 6:42 am

Jens Carlquist skrev:Jag skulle kunna vara på att hoppa på släpet från Göteborg, men jag är inte helt säker på om jag kommer vilja göra flytten innan nyår, det återstår att ha i bakhuvudet ett tag.

Same same.
MattiasmedT
MattiasmedT

Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 12-10-31
Ålder : 41
Ort : Göteborg. För tillfället.

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  viktor.karlsson tis nov 06, 2012 1:50 pm

Kom också in på Thule Rental till sluta via OKQ8, verkar som ett bra alternativ om man har bil.

Möjligt att jag kommer ta över föräldrarnas gamla kärra, vi pratar om det, så det kan vara ett alternativ.

Annars har man möjligheten på Avis att lämna i Mora. De har dock inga skåpbilar eller lastbilar. Finns VW transporter som är stor minibuss med 9 platser man kan packa in en hel del i men den kostar 3560kr att hyra ett dygn och lämna i Mora.

Avis + Thule och lämna båda i Mora är nog bästa alternativet om jag inte har egen bil. Det blir ca 3500kr men då kan vi ta 5 personer och fullt släp! cheers
viktor.karlsson
viktor.karlsson

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29
Ålder : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  MattiasmedT tis nov 06, 2012 5:04 pm

viktor.karlsson skrev:Kom också in på Thule Rental till sluta via OKQ8, verkar som ett bra alternativ om man har bil.

Möjligt att jag kommer ta över föräldrarnas gamla kärra, vi pratar om det, så det kan vara ett alternativ.

Annars har man möjligheten på Avis att lämna i Mora. De har dock inga skåpbilar eller lastbilar. Finns VW transporter som är stor minibuss med 9 platser man kan packa in en hel del i men den kostar 3560kr att hyra ett dygn och lämna i Mora.

Avis + Thule och lämna båda i Mora är nog bästa alternativet om jag inte har egen bil. Det blir ca 3500kr men då kan vi ta 5 personer och fullt släp! cheers

Oj oj, det börjar se bra ut nu. What a Face
MattiasmedT
MattiasmedT

Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 12-10-31
Ålder : 41
Ort : Göteborg. För tillfället.

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Göteborg!!

Inlägg  AgnesRosen tis nov 13, 2012 8:14 am

Hej.
Fint forum Viktor!
Bra.
Basketball

Jag kommer flytta upp vid starten. Men lastar gärna lite grejer om det går en större bil upp innan.
Och såklart vara med och dela på kostanden!

agnes cheers

AgnesRosen

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 12-11-06

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty GÖTEBORG

Inlägg  viktor.karlsson tis nov 13, 2012 8:08 pm

Solveig och Agnes verkar inte kunna åka med den måndag 8 januari.

Vill:
Viktor
Nina
Jens
Mattias

åka i den bilen? Glömmer jag någon Göteborgare?

Vi kan väl spika den dagen och säga att antingen har jag en bil eller så hyr vi en. Släp hyr vi.

Kanske kan Solveig och Agnes skeppa saker med Isak så han får hjälp med sin hyrkostnad också? Om han ändå åker via Göteborg.
Kan ju även bli trångt i släpet med 6 personers saker, eller? Jag har svårt att uppskatta och vet inte hur mycket grejer folk tänkt ta med sig.

Question
viktor.karlsson
viktor.karlsson

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29
Ålder : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  MattiasmedT sön nov 18, 2012 10:55 am

viktor.karlsson skrev:Solveig och Agnes verkar inte kunna åka med den måndag 8 januari.

Vill:
Viktor
Nina
Jens
Mattias

åka i den bilen? Glömmer jag någon Göteborgare?

Vi kan väl spika den dagen och säga att antingen har jag en bil eller så hyr vi en. Släp hyr vi.

Kanske kan Solveig och Agnes skeppa saker med Isak så han får hjälp med sin hyrkostnad också? Om han ändå åker via Göteborg.
Kan ju även bli trångt i släpet med 6 personers saker, eller? Jag har svårt att uppskatta och vet inte hur mycket grejer folk tänkt ta med sig.

Question

Jag är med på att åka i bil den 8 januari! geek
MattiasmedT
MattiasmedT

Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 12-10-31
Ålder : 41
Ort : Göteborg. För tillfället.

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  solveig sön nov 18, 2012 9:40 pm

Hej! Jag skeppar gärna upp skrot med någon om det passar! Kommer ju inte ha med mig säng och möbler men kan nog bli en och annan flyttkartong ändå.. kan höra med isac ang hans släp och hålla tummarna att jag kan lasta in något där:)

solveig

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  solveig sön nov 18, 2012 9:41 pm

lesley.darling skrev:Hejhej! Vet ni om någon ska flytta från Stockholm, eller nära till Stockholm? Min flygresa från USA anländer där på nionde.

(min svenska är inte så bra. förlåt om jag har fel!)

-Lesley.

jag tror att joanna åker upp från sthlm, har inte koll på datum men hör med henne!

solveig

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  lesley.darling mån nov 19, 2012 4:23 am

solveig skrev:
lesley.darling skrev:Hejhej! Vet ni om någon ska flytta från Stockholm, eller nära till Stockholm? Min flygresa från USA anländer där på nionde.

(min svenska är inte så bra. förlåt om jag har fel!)

-Lesley.

jag tror att joanna åker upp från sthlm, har inte koll på datum men hör med henne!

tack så mycket!
lesley.darling
lesley.darling

Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  MattiasmedT mån nov 19, 2012 6:17 am

Sebastian? Joanna? Ni kommer väl från Stockholms-hållet? Kan inte ni försöka styra upp något med Lesley?
MattiasmedT
MattiasmedT

Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 12-10-31
Ålder : 41
Ort : Göteborg. För tillfället.

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Till de som ville vara med på släpet

Inlägg  Isak Wadsö mån nov 19, 2012 9:55 am

Hej igen!
Som det ser ut nu har Jens och Solveig hört av sig till mig så jag tror att min transport är fylld. Jag återkommer om några planer spikas eller andra planer skapas.

Isak

Isak Wadsö

Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 12-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Vilken transport?

Inlägg  Jens Carlquist mån nov 19, 2012 12:12 pm

Hej!

Misstänker att det kanske råder lite tvetydigheter angående vilket flyttlass jag hade tänkt mig om en läser här i tråden, så det är väl på tiden att jag själv säger nåt om vad jag tänkt mig bom
Ärligt talat är jag inte säker på vilket alternativ som passar mig bäst, men det känns inte så schysst med tanke på övrigas planering att sitta och försöka hålla alla dörrar öppna, så antingen anpassar jag mig efter vilken transport som först verkar mest full, eller så återkommer jag snart med ett tydligare besked Smile


Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  Joanna rf tis nov 20, 2012 4:04 pm

lesley.darling skrev:
solveig skrev:
lesley.darling skrev:Hejhej! Vet ni om någon ska flytta från Stockholm, eller nära till Stockholm? Min flygresa från USA anländer där på nionde.

(min svenska är inte så bra. förlåt om jag har fel!)

-Lesley.

jag tror att joanna åker upp från sthlm, har inte koll på datum men hör med henne!

tack så mycket!

Halloj! Det stämmer, kommer antagligen få skjuts men vet inte vilket datum än. Återkommer om när Smile
Joanna rf
Joanna rf

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 12-11-04

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Flytt

Inlägg  Jens Carlquist lör dec 01, 2012 12:24 pm

Hej på er!

Tänkte bara säga att jag gärna åker med göteborgsflytten den 8e januari Smile

Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

Flytta upp Empty Sv: Flytta upp

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet