skattungbyn2013
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Att flytta: LÄS om ni ska upp för kyrkbacken!

Gå ner

Att flytta: LÄS om ni ska upp för kyrkbacken! Empty Att flytta: LÄS om ni ska upp för kyrkbacken!

Inlägg  kleo_bart tis dec 25, 2012 9:17 pm

Nu har jag och Magnus flyttat alla våra saker till Ovanäng. Jag tänkte berätta lite om hur det gick för att underlätta för er andra! Hela resan fram till Skattungbyn gick smidigt, vi hade dock en totalt fullsmockad och mycket tung bil (men inget släp). Det snöade och hade gjort så hela dagen. Vi närmade oss kyrkbacken och mycket riktigt: Vi kom inte upp. Provade flera gånger men det var för halt och vi var för tunga (Hade ändå en rätt stark bil med dubbdäck). Vi provade även backen vid Ollars, men samma grej där. Fick tips om att köra upp bakom affären, där skulle det vara mindre brant stigning upp för berget. Men där var det så dåligt plogat att vi körde i diket! Blev dock snabbt uppdragna av trevlig ortsbo med fyrhjulsdrift. Vi körde tillbaka till kyrkbacken, gick upp till Ovanäng för att tänka ut något. Ringde till Anders och fick nummer till en som kanske kunde ploga med sin traktor. Ringde honom och han var faktiskt ute och plogade precis i närheten, sa att han skulle ta kyrkbacken också. Vi väntade så tills det var plogat och försökte igen, men det gick inte ändå. Vi övertalade traktormannen att han skulle dra upp oss med traktorn, men vi hade ingen bogserlina. I samma vända kom Patrik gående och han hade linor hemma som hämtades. Under tiden hade vi ett jäkla sjå med att hitta och montera på bogserkroken till bilen, tog typ en halvtimma. Det gick tillslut och vi blev uppdragna! Hurra! Mina tips till er är alltså följande:
1. Ha vinterdäck MED dubbar
2. Se till att ni har bogserlina i bilen och att ni vet var man sätter fast den
3. Ha med telefonnummer till alla lärare och om ni har andra kontakter i byn
4. Rusta bilen med allt sånt där som kan vara bra om man kör av vägen

Hela historien verkar kanske lite knölig men alla var superhjälpsamma och det var inget att elda upp sig för. Upp för backen kommer man på något sätt.
Här är numret till han med traktorn (tror jag):0705201431

Lycka till!!!
kleo_bart
kleo_bart

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet