skattungbyn2013
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ovanängs forum

+2
Hedvig Jansson
Admin
6 posters

Gå ner

Ovanängs forum Empty Ovanängs forum

Inlägg  Admin mån okt 29, 2012 10:37 pm

Forum för Ovanäng a.k.a. Överhäng

Admin
Admin

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-10-29

https://skattungbyn2013.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Sv: Ovanängs forum

Inlägg  Hedvig Jansson fre nov 23, 2012 10:26 am

Hej alla! Nu har jag fått svar från Maud och i husen ska det finnas vattenkokare, stavmixer och allmänna grejer att laga och äta mat med, tallrikar, bestick, kastruller osv antar jag. Det var det! Smile Jag ska ha med mig en vevkaffekvarn och en och annan tekanna förmodligen.
I övrigt tror jag att jag får med mig en bil också, som ni alla kommer att få låna så det kan ju vara bra att veta.

Hej!
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Sv: Ovanängs forum

Inlägg  lesley.darling lör nov 24, 2012 7:45 pm

Bra att vi ska ha kaffe!!! Jag har en lite french press, men det lagar bara en kupp "per press." Jag älskar kaffe eftersom jag arbetar på ett kafé... Very Happy
lesley.darling
lesley.darling

Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty köksgrejer

Inlägg  kleo_bart tis nov 27, 2012 8:12 am

Bra rekat Hedvig. Jag tar med så lite som möjligt men en och annan tekopp lär det väl bli:) Magnus tar med vassa köksknivar. Vad roligt att du vill bo med oss Lesley, vi har det finaste huset!
/Kleo
kleo_bart
kleo_bart

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Flyttade

Inlägg  kleo_bart tis dec 25, 2012 8:55 pm

Nu har jag och magnus flyttat alla våra saker till Ovanäng! Det gick .... ganska bra. Iallafall är alltihop där nu, det mesta ställde vi upp på rummet, men en del köksgrejer är i vardagsrummet. Det var fint och städat och det pågick något slags kökssortering. Vi hade fått nya lampor i alla rum. Om man inte gillar knasigt formade rislampor som man går in i för att de hänger ner rekommenderar jag att man skaffar en annan lampskärm Rolling Eyes . Vi själva är dock inte i Skattungbyn pga jobb, jul och riksårsmöte, men jag kommer upp runt den 10e tror jag. När kommer ni dit? Kram Kleo
kleo_bart
kleo_bart

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Sv: Ovanängs forum

Inlägg  Hedvig Jansson tis dec 25, 2012 9:24 pm

Hej Kleo! Det låter fint. Jag vet inte riktigt när jag kommer haha, vi försöker få ihop det logistiskt.
Är inte Magnus på Gotland på förmöte? Och Isak också men det vet kanske inte du, eller så gör du det vem vet Smile. Jag hör av mig när jag vet när jag kommer, i vilket fall så ses vi snart. Ha det bra!

Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Sv: Ovanängs forum

Inlägg  lesley.darling fre dec 28, 2012 12:14 am

kleo_bart skrev:Nu har jag och magnus flyttat alla våra saker till Ovanäng! Det gick .... ganska bra. Iallafall är alltihop där nu, det mesta ställde vi upp på rummet, men en del köksgrejer är i vardagsrummet. Det var fint och städat och det pågick något slags kökssortering. Vi hade fått nya lampor i alla rum. Om man inte gillar knasigt formade rislampor som man går in i för att de hänger ner rekommenderar jag att man skaffar en annan lampskärm Rolling Eyes . Vi själva är dock inte i Skattungbyn pga jobb, jul och riksårsmöte, men jag kommer upp runt den 10e tror jag. När kommer ni dit? Kram Kleo

Hur ser ut badrummet? Jag ska komma 11 eller 12 jan. Jag prattade med Anders om en person kan hämta mig från järnvägsstation. Efter jag har köpt min biljett ska jag berätta!
lesley.darling
lesley.darling

Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Sv: Ovanängs forum

Inlägg  Hedvig Jansson sön dec 30, 2012 11:05 pm

Hej Kleo och Magnus! Smile
Jag tänkte fråga om det är något speciellt vi saknar i huset som jag skulle kunna ta med mig? Jag vet ännu inte när jag kommer men det är snart, jag lovar! Wink
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Pirr i kroppen!

Inlägg  Ninah tor jan 03, 2013 9:48 pm

Oj, nu bär det snart av! Så galet spännande Laughing
Har inte varit så aktiv här på forumet, men längtar så efter att snart få njuta av alla äventyr och träffa vår fina klass igen.
Jag flyttar upp den 8:e, nu på tisdag då jag åker med Viktor, Jens och Mattias från Götet.
Vad roligt att ni redan har gjort er lite hemma i huset Kleo och Magnus, kanske även skönt att ha klarat av flytten...
Jag funderar även jag på vad som är bra att ha med sig... En jäkla massa pysselmaterial blir det, tänker att detta kommer bli ett kreativt år Smile Får se vart jag ska göra av allt, men det hade ju varit gött att ha en "verkstad" i rummet som är över, men vi får väl prata ihop oss när alla är på plats.
Jag har en stavmixer, detta finns ju redan i köket, men tycker ni att det är värt att ha två?
Funderar på att köpa en smoothiemixer, är detta något någon annan funderar på att ha med?
Hur är det med musikutrustning, har någon högtalare som vi kan ha i köket eller vardagsrummet? Jag hittade en enkel radio här hemma idag, dock endast radio, men det kanske kan vara schysst att ha i köket, dock inte bästa ljudet Wink
Mycket som surrar i huvudet! Ska bli sååå roligt!!!
Finns det skrivbordslampor på rummen?
Detta var början Wink
Dags att ladda om kroppen nu.
Värme!
Ninah
Ninah

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-11-08

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty svar

Inlägg  kleo_bart mån jan 07, 2013 9:42 am

Oj en sån massa frågor, ska se om jag kan svara.
Hedvig: Jag såg inget som uppenbart fattades, men vi har ju alla olika tankar om vad som är viktigt att ha i ett hus.
Nina: Ja det fanns skrivbordslampor.
Lesley: Det finns två badrum, ett på ovanvåningen och ett på nedervåningen. Ett har badkar och det andra har dusch. Badrummen är väldigt trevliga tycker jag. Jag minns tyvärr vad det fanns för förvaringsutrymme, men tror att det fanns en del skåp i badrummet på övervåningen.
Vårt hus är jättefint! Jag har tagit med en hushållsassistent. Och massvis med sylt till alla!

Jag åker upp 9e eller 10e januari, vi ses!
kleo_bart
kleo_bart

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Radio

Inlägg  kleo_bart mån jan 07, 2013 9:43 am

Jag har redan tagit med en enkel radio, så om du inte vill släpa Nina så kan vi använda min i köket. Man kan koppla in mp3spelare
kleo_bart
kleo_bart

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Sv: Ovanängs forum

Inlägg  Hedvig Jansson mån jan 07, 2013 1:57 pm

Hej hej! Nu är jag bokad och kommer att komma till Skattungbyn på kvällen den 12:e. I senaste laget men äntligen!
Ha alla i Ovanäng kommit då? Min bror åker med mig och jag undrar om det finns nån extra madrass som han kan låna i huset, annars finns det ju på Ollars Smile.
Vi ses snart! Kram
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Sv: Ovanängs forum

Inlägg  lesley.darling mån jan 07, 2013 6:14 pm

Hedvig Jansson skrev:Hej hej! Nu är jag bokad och kommer att komma till Skattungbyn på kvällen den 12:e. I senaste laget men äntligen!
Ha alla i Ovanäng kommit då? Min bror åker med mig och jag undrar om det finns nån extra madrass som han kan låna i huset, annars finns det ju på Ollars Smile.
Vi ses snart! Kram

Hej! Jag kommer också på 12:e, men i eftermiddagen, vid kl 4! men jag vet inte om andra. Eeeeep!!! Vad spännande! Very Happy
lesley.darling
lesley.darling

Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Sv: Ovanängs forum

Inlägg  Hedvig Jansson mån jan 07, 2013 8:05 pm

lesley.darling skrev:
Hedvig Jansson skrev:Hej hej! Nu är jag bokad och kommer att komma till Skattungbyn på kvällen den 12:e. I senaste laget men äntligen!
Ha alla i Ovanäng kommit då? Min bror åker med mig och jag undrar om det finns nån extra madrass som han kan låna i huset, annars finns det ju på Ollars Smile.
Vi ses snart! Kram

Hej! Jag kommer också på 12:e, men i eftermiddagen, vid kl 4! men jag vet inte om andra. Eeeeep!!! Vad spännande! Very Happy

Ja jävlar i havet! (vannligt svenskt kraftuttyck) Wink Det är så spännande! Vi ses snart!
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Sv: Ovanängs forum

Inlägg  magbje tis jan 08, 2013 4:53 pm

Tjopp! Roligt att alla snart kommer på plats. Jag är ledsen att jag inte kan komma förrän 26 januari. Jag har bråda dagar med Göteborgs filmfestival och därför kommer jag missa de första två veckorna. Kleo och jag pratade om att ha något slags husmöte, där vi bestämmer lite om hur vi vill ha det och sånt. Då kan ju jag vara med via Skype, kanske på söndag? Nåja. Jag väljer en smiley av alternativen som finns på detta coola forum, så får den representera min känsla och tolkas som den vill. geek
Ses inom kort! Magnus

magbje

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 12-11-24

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Sv: Ovanängs forum

Inlägg  Ninah tor jan 10, 2013 11:36 am

Hedvig Jansson skrev:
lesley.darling skrev:
Hedvig Jansson skrev:Hej hej! Nu är jag bokad och kommer att komma till Skattungbyn på kvällen den 12:e. I senaste laget men äntligen!
Ha alla i Ovanäng kommit då? Min bror åker med mig och jag undrar om det finns nån extra madrass som han kan låna i huset, annars finns det ju på Ollars Smile.
Vi ses snart! Kram

Hej! Jag kommer också på 12:e, men i eftermiddagen, vid kl 4! men jag vet inte om andra. Eeeeep!!! Vad spännande! Very Happy

Ja jävlar i havet! (vannligt svenskt kraftuttyck) Wink Det är så spännande! Vi ses snart!


Härligt att ni kommer snart!!! Ska bli så spännande:)
Hedvig det inga problem med att din bror sover över, vi har ju en säng extra:)
Jag är på Stellans nu, men ska snart hem och börja packa upp lite mer. Så otroligt vackert här uppe:)
Har inte riktigt koll på internet på Ovanäng än, så om någon undrar något eller bara vill tjöta så kan ni ringa mig: 0768658108
Ses snart!!!
Ninah
Ninah

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-11-08

Till överst på sidan Gå ner

Ovanängs forum Empty Sv: Ovanängs forum

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet