skattungbyn2013
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Äppelbos forum

+3
Isak Wadsö
Jens Carlquist
Admin
7 posters

Gå ner

Äppelbos forum Empty Äppelbos forum

Inlägg  Admin mån okt 29, 2012 10:36 pm

Äppelsbos forum

Admin
Admin

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-10-29

https://skattungbyn2013.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Invånare

Inlägg  Jens Carlquist mån nov 05, 2012 10:41 pm

Isak: Var det du som sa att Maria inte skulle gå kursen, eller hur var det?

Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Sv: Äppelbos forum

Inlägg  Isak Wadsö mån nov 19, 2012 9:49 am

Precis.
Jag sprang på henne på facebook, och hon sa att hon hade ändrade planer. Spännande att se vem som flyttar in i stället, eller ja, vilka två andra!

Isak Wadsö

Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 12-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Rum

Inlägg  Jens Carlquist tor nov 29, 2012 8:51 pm

Hej!

Fint att vi får en till medlem i huset nu när vi inte såg ut att bli så många.
Jag minns inte vilka rum Isak och Lina skulle ha, men jag tänkte bo i det rummet som är i mitten där nere

Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Jag med:)

Inlägg  Lone lör dec 01, 2012 2:59 pm

Hej! Jag kommer också bo med er!

JÄTTEKUL!

Hm. Vad behövs i huset? Jag har massa kuddar. En projektor. Färg att måla en krittavla på väggen med:) Vet nån som vart där typ hur stort rummet är som blir över till mig? Ni verkar redan ha bestämt rum, eller? Och, hur stora är sängarna som redan finns där, har ni koll?

Kram!
/Lone

Lone

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Hej alla Äppelboare!

Inlägg  FrejaLina.bergquist tis dec 04, 2012 7:53 am

Nu äntligen har jag fått tummen ur att registrera mig på forumet!

Här i byn har tiden runnit på i en forsande ström, det är så himla fullt upp med aktiviteter här så ni kan inte tro det om en by med bara +300 pers. Ena kvällen syjunta och andra kvällen technoklubb, nästa kväll chokladbollstävling och nästa filmvisning... Jag tror att ni kommer att trivas gott, och också bidra till ännu mer roligheter! I dagarna har det varit runt -20 grader ute så det gäller att ta med sig bra varma ytterkläder hörrni! Gärna overaller som är snölekvänliga Smile

Nu till det sorgliga - jag har bestämt mig för att inte bo på Äppelbo, trots de underbara bokamraterna och det sociala läget... Kärnan Äppelbo - Ovanäng har en tendens att bli det sociala centret bland kurshusen varje år, något som jag gärna tar del av, men - när jag fick höra att Peter Hedberg inte kommer att gå kursen bestämde jag mig ändå för att be om hans rum på Stellans. Detta för att det är närmare "hem" för mig så att jag lättare får ett mer naturligt vardagshäng inte bara med mina kurskamrater utan också med de som bor på den kollektivgård där jag bor i hönshuset i nuläget. Men jag hoppas att jag får komma och hälsa på ändå! Jag hörde att ni Isak och Jens kommer upp redan i mellandagarna, kul! Det händer en massa skoj i byn även då, så var beredda roligheter! Faid ska flytta in i huset från 1a januari sa han.

Åh va kul det ska bli när ni kommer hit! Jag ser såå mycket fram emot kursstart Smile

Ta hand om er

Lina




FrejaLina.bergquist

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 12-12-04

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Sv: Äppelbos forum

Inlägg  Jens Carlquist tis dec 04, 2012 10:24 am

Synd att vi förlorar en härlig kollektivkamrat, men det är ju som tur är en liten by Smile
Får härliga bilder i huvudet av en Skattungby i vitt, ska bli så hiiiimla fint att komma upp och få smaka en nordligare vinter!

Kram!

Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Hej Äppelbo och blivande samboingar!

Inlägg  rebeckadynesius sön dec 09, 2012 7:38 pm

Hallå!

Som det verkar nu så kommer jag flytta in med er i Äppelbo! Känns grymt spännande och kul. Jag var ju inte på förmötet så jag vet egentligen knappt någonting om hur det ser ut, vad jag borde/ behöver ta med osv. Någon som har tips? Jag gissar att ni redan bestämt rum och att jag tar det som är kvar. När kommer ni andra att flytta?

Snart ses vi!

rebeckadynesius




rebeckadynesius
rebeckadynesius

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 12-11-08
Ålder : 35
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Sv: Äppelbos forum

Inlägg  Isak Wadsö ons dec 12, 2012 9:25 am

Hej!
Isak här. Ser ut som att vi är fullt hus igen då, trots att bara två av de ursprungliga är kvar. kul =D!

Jag ska ha rummet där uppe vid köket, Jens det där nere i mitten och så hade du bestämt dig för det andra där uppe Fajid? Då är det två rum till i källaren som Lone och Rebecka får bestämma om. Ganska stora, lite lägre till tak än där uppe och med direkt kontakt med trädgården utanför (eller snön i detta fallet).

Jag och Lone kommer den 27 hoppas vi, Jens flyttar upp i början av december någon gång vad jag vet.
Vi skulle kunna fixa en otrolig myshörna i vardagsrummet, jag tar med en del mjukt till den också =)
När vi var där kom vi fram till att det är många väggar som behöver täckas med bilder, tavlor, tyg och så vidare för att göra det hemtrevligt. De som bodde där detta året hade inte gjort väggarna så mysiga Wink
Vi har ett extra rum i Källaren som kursen använder någon vecka om året. Resten av tiden kan man ha det som verkstad och pysselrum. Så ta med er verktyg, symaskin, ljusstöpningsgrejer, drejskiva, färg och allt ni har!

Lone: Sängarna är 90-sängar vad jag minns. Rummen har säng, något skåp/garderob och kanske något skrivbord/nattduksbord eller liknande. Utrustat, men kanske sparsamt.

Ser otroligt fram emot detta året!


Isak Wadsö

Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 12-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Katt

Inlägg  Jens Carlquist mån dec 17, 2012 5:45 pm

Hej Faid!
För mig går det hur bra som helst att ha en katt i huset, det skulle nog göra mig väldigt glad Smile
Hoppas att det inte är någon av oss som skulle finna det bekymmersamt.

Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Katt

Inlägg  Jens Carlquist tis dec 18, 2012 5:23 pm

Ja, vi får se vad de andra säger också, jag vet inte om någon är allergisk t.ex.

God jul , vi ses snart!

Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Sv: Äppelbos forum

Inlägg  Isak Wadsö tor dec 20, 2012 6:28 am

Hej!
För mig går det också bra att du tar med katten.
Vi ses snart!
Isak

Isak Wadsö

Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 12-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Prylar och saker och grejer och ting!

Inlägg  Lone sön dec 30, 2012 9:31 am

HEJ!

1. Katt går jättefint för mig! Mysigt:)

2. Jag och Isak har anlänt i Äppelbo efter en smått mödosam resa upp (allt som kunde gått fel gick fel, i princip: släputhyrarens chef hade råkat få med sig släpnyckeln hem och log och sov när vi hade bråttom iväg + punktering + vobblande släp + köra fast i isbacke + batteri tog slut + reservbatteri tog slut). Men nu är vi framme och här är det vackert och vi har börjat packa upp våra grejer och fixa i ordning lite. Vi märker att vissa saker saknas i huset, så tänkte skriva de sakerna här ifall ni har möjlighet att ta med sånt!

Detta behövs:
- en stor gryta
- pepparkvarn
- tomma kryddburkar (vi har en del kryddor i påsar)
- mattor
- tavlor att hänga på väggarna! Eller så målar vi egna:)
- böcker om ni har några spännande (vi har en stor bokhylla)
- nån mysig lampa till vardagsrummet
- ljusstakar, ljushållare, och sånt
- tvättmedel
- bordsduk

Detta har vi redan, så ta INTE med:
- matbredare
- stavmixer
- projektor
- spel vi redan har är: bezzerwisser, alias, munchkin, mah jong och korridor. ta gärna med andra spel:)
- anslagstavla
- väggkalender
- verktyg

Tjaa, det är det jag kan komma på nu, uppdaterar listan om vi kommer på nåt mer.

Längtar tills ni kommer!

/Lone

Lone

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Sv: Äppelbos forum

Inlägg  Isak Wadsö sön dec 30, 2012 9:47 pm

Vi behöver också stora skålar, rivjärn, brödkorg och mellanstor gryta. En stor gryta hade vi visst redan!


Isak o Lone

Isak Wadsö

Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 12-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Grejer

Inlägg  Jens Carlquist ons jan 02, 2013 2:47 pm

Hej på er!
Till köket har jag rivjärn, lite blandade burkar, någon gryta eller två, någon schysst bunke, och kanske något annat trevligt jag glömt.
Just det, har lite direktimporterat arabiskt kaffe kvar som förhoppningsvis smakar bra fortfarande, med tillhörande turkisk kaffepanna. Slutligen har jag en moccabryggare och en stadig tekanna.

Vi ses snart!

Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty nu ses vi snart!

Inlägg  rebeckadynesius ons jan 02, 2013 3:35 pm

Hej på er alla!

Förlåt för att mitt svar kommer så sent. Jag har varit lite frånvarande när det gäller internet den sista tiden.

Men JA, jag vill mer än gärna bo med en katt! Jag bor med en nu så det blir skönt med ett substitut. jag ser fram emot att träffa musli:)

Oj, vilken overkligt krånglig resa ni verkar ha haft. Men fint att tänka sig att ni är där ni. Känns det bra? Jag har försökt ordna bil och flytthjälp ner men det har inte gått så bra så nu ser det ut som så att jag kommer tillsammans med lite grejer ( som jag kan bära) på fredag kväll ( den 11:e jan) med bussen. Sen kommer mina grejer ner några veckor senare. men jag ska kika på eran lista vad jag kan bidra med. Jag kommer med bussen kring 18.30 den 11:e. Då kar jag ingen aning om vart jag ska ta vägen. Jag kanske kan få telefonnummer till er?

Tusan vad kul det ska bli att ses snart!

Kramar rebecka
rebeckadynesius
rebeckadynesius

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 12-11-08
Ålder : 35
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Sv: Äppelbos forum

Inlägg  Hedvig Jansson ons jan 02, 2013 7:50 pm

rebeckadynesius skrev:Hej på er alla!

Förlåt för att mitt svar kommer så sent. Jag har varit lite frånvarande när det gäller internet den sista tiden.

Men JA, jag vill mer än gärna bo med en katt! Jag bor med en nu så det blir skönt med ett substitut. jag ser fram emot att träffa musli:)

Oj, vilken overkligt krånglig resa ni verkar ha haft. Men fint att tänka sig att ni är där ni. Känns det bra? Jag har försökt ordna bil och flytthjälp ner men det har inte gått så bra så nu ser det ut som så att jag kommer tillsammans med lite grejer ( som jag kan bära) på fredag kväll ( den 11:e jan) med bussen. Sen kommer mina grejer ner några veckor senare. men jag ska kika på eran lista vad jag kan bidra med. Jag kommer med bussen kring 18.30 den 11:e. Då kar jag ingen aning om vart jag ska ta vägen. Jag kanske kan få telefonnummer till er?

Tusan vad kul det ska bli att ses snart!

Kramar rebecka

Du kan ringa mig, jag har bil och kan hämta. Jag har inte flyttat upp än men jag ska göra det så fort som möjligt. Mitt nummer är 0707547606, det står även i deltagarlistan som vi fått av Anders. Smile
Ja, kul blire!
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Tack Rebecka!!!

Inlägg  Gäst ons jan 02, 2013 11:18 pm

Hejsan Rebecka!

Tack så mycket Smile Jag tror Musli också kommer att vara glad at se dig. Hon är mycket vänlig. Ta hand om dig. Vi ses snart. God natt


Senast ändrad av lu_se den tis feb 10, 2015 1:29 pm, ändrad totalt 1 gång

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Sv: Äppelbos forum

Inlägg  rebeckadynesius tor jan 03, 2013 4:22 pm

Tusen tack hedvig! Det löser sig säkert på någe vis men jag tar vara på ditt nummer så kanske jag ringer:)

Bra att hon är vänlig, det är jag med så vi ska nog komma överens Smile

Nu börjar det dra ihop sig. Jag är lite pirrig. Vi ses snart!

Kram
rebeckadynesius
rebeckadynesius

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 12-11-08
Ålder : 35
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Sv: Äppelbos forum

Inlägg  Lone fre jan 04, 2013 11:47 am

rebeckadynesius skrev:Tusen tack hedvig! Det löser sig säkert på någe vis men jag tar vara på ditt nummer så kanske jag ringer:)

Bra att hon är vänlig, det är jag med så vi ska nog komma överens Smile

Nu börjar det dra ihop sig. Jag är lite pirrig. Vi ses snart!

Kram

Mitt nr är 0705782529! Ska bli kul när du kommer, då är alla samlade! Jag är i stockholm någr dar nu, är åter på lördag, tror Faid har flyttat in samma dag som jag åkte. kram!

Lone

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Äppelbos forum Empty Sv: Äppelbos forum

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet