Allmänna frågor
+5
MattiasmedT
Ninah
viktor.karlsson
Hedvig Jansson
Admin
9 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sv: Allmänna frågor
Hej allihopen! Tack Victor för forumet!
Jag undrar om Anders och Maud (hette hon maud? är så dålig på namn alltså...) har fått reda på att det finns ett forum?
Vissa frågor känns som att de kan svara bäst på och det här forumet är väldigt smidigt.
Längtar upp. Ha det bra alla!
Jag undrar om Anders och Maud (hette hon maud? är så dålig på namn alltså...) har fått reda på att det finns ett forum?
Vissa frågor känns som att de kan svara bäst på och det här forumet är väldigt smidigt.
Längtar upp. Ha det bra alla!
Hedvig Jansson- Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30
Jag har skickat info till Anders, han har dock inte registrerat sig här än. Under fliken "Medlemslista" kan man se alla som hittills har gått med i forumet.
Skickade ut ett mail igen till alla inklusive Anders, Maud och Patrik kring detta forum. Hoppas alla kommer hit och registrerar sig. Det är ju himla mysigt här
Skickade ut ett mail igen till alla inklusive Anders, Maud och Patrik kring detta forum. Hoppas alla kommer hit och registrerar sig. Det är ju himla mysigt här
viktor.karlsson- Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29
Ålder : 40
Vad fint Ja det är det sannerligen!
Jag längtar så otroligt mycket! Och det är verkligen ett grymt forum skapat av fina människor
Ninah- Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-11-08
Jag med! Och jag instämmer med resten också Nina
Apropå allmänna frågor; Hur många är det som kommer att ha med sig en bil upp? Och hur mycket kommer man att behöva bilen, frågan riktad till alla ni som bor i byn alt. vet något om hur mycket man kommer att ha användning för en bil på kursen.
Jag funderar nämligen på att köpa en billig bil av en vän. Har ännu inte bestämt mig dock.
Apropå allmänna frågor; Hur många är det som kommer att ha med sig en bil upp? Och hur mycket kommer man att behöva bilen, frågan riktad till alla ni som bor i byn alt. vet något om hur mycket man kommer att ha användning för en bil på kursen.
Jag funderar nämligen på att köpa en billig bil av en vän. Har ännu inte bestämt mig dock.
Trädgårdspapprena
Och en sak till! Jag fick aldrig med mig det där häftet som vi fick av Patrik. Kan man få det av någon på nåt sätt? På mailen eller så, kanske ta kort med mobilen och skicka bilderna.
Kram och go fars dag!
Kram och go fars dag!
Hedvig Jansson skrev:Och en sak till! Jag fick aldrig med mig det där häftet som vi fick av Patrik. Kan man få det av någon på nåt sätt? På mailen eller så, kanske ta kort med mobilen och skicka bilderna.
Kram och go fars dag!
...eller bara mmsa dem
Trädgårdspapper? Här har jag missat något märker jag. Någon som har möjlighet att mejla dessa till mig? maitiumacfaolchu@gmail.com MMS går icke då min mobil härstammar från det glada 90-talet och inte ens är i färg. Tusen tack på förhand.
MattiasmedT- Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 12-10-31
Ålder : 42
hej alla! så, jag har en lite fråga.
ska jag ta någonting särskild från USA...? jag vet inte. jag är en lite rädd, det faktiskt!
ska jag ta någonting särskild från USA...? jag vet inte. jag är en lite rädd, det faktiskt!
lesley.darling- Antal inlägg : 16
lesley.darling skrev:hej alla! så, jag har en lite fråga.
Hej Lesley!
Du behöver inte ta med mer än vad du verkligen behöver och vad du känner att du vill ha med dig och vad som får plats i dina väskor Du behöver inte vara rädd eller orolig, alla vi är jättetrevliga människor(I hope ), och vi kommer få ett fantastiskt bra år ihop.
Hej Lesley! Det här inlägget berör er andra också
Har du fått mailet från Anders med en massa info om allt möjligt, bland annat om vad man bör ha med sig för kläder, verktyg och sådär? Om inte så skriv här så kan jag skriva tillbaka en sammanfattning här.
Jag har även skrivit ett mail till Maud, vår hantverkslärare som även har koll på husen, och frågat mer specifikt vad som är bra att ha. Ska även fråga odlingsläraren Patrik om samma sak. Jag skriver här när jag får svar. Har frågat maud om hushållssaker till husen också, vad som finns och vad som kan tänkas behövas. Jag antar att du, Lesley, inte kommer att ha med dig så mycket sånt från USA , men till er andra. Vi i Ovanäng, där också Lesley ska bo om du inte väljer något annat hus, kan ju prata mer om det i vårat forum.
Lesley; säg till om det är något som jag skrivit som är otydligt och svårt att förstå
Ha det bra alla!
Har du fått mailet från Anders med en massa info om allt möjligt, bland annat om vad man bör ha med sig för kläder, verktyg och sådär? Om inte så skriv här så kan jag skriva tillbaka en sammanfattning här.
Jag har även skrivit ett mail till Maud, vår hantverkslärare som även har koll på husen, och frågat mer specifikt vad som är bra att ha. Ska även fråga odlingsläraren Patrik om samma sak. Jag skriver här när jag får svar. Har frågat maud om hushållssaker till husen också, vad som finns och vad som kan tänkas behövas. Jag antar att du, Lesley, inte kommer att ha med dig så mycket sånt från USA , men till er andra. Vi i Ovanäng, där också Lesley ska bo om du inte väljer något annat hus, kan ju prata mer om det i vårat forum.
Lesley; säg till om det är något som jag skrivit som är otydligt och svårt att förstå
Ha det bra alla!
lesley.darling skrev:hej alla! så, jag har en lite fråga.
we come in peace, love and understanding
haha -- ni är alla så schysst! Tack tack
Också: Hur många personer ska ta skidor?
lesley.darling skrev:haha -- ni är alla så schysst! Tack tack
Jag ska ta skidor!! Kul!
kleo_bart- Antal inlägg : 11
Jag har varken skidor eller snowboard Inte ens pulka.
MattiasmedT skrev:Jag har varken skidor eller snowboard Inte ens pulka.
Då får du snickra en kälke! Det fanns väl att hyra någonstans fick jag för mig. Grönklitt?
Det löser sig
Vi bygger pulkor! Borde inte vara så svårt att få det bättre än plastskräpet som bara går sönder. Tunn plywood och metallskenor =D
Isak Wadsö- Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 12-11-05
Pulkor
Jaa, en ordentlig snowracer som fungerar för en vuxen kropp
Jens Carlquist- Antal inlägg : 17
Så här känner jag inför kurs-starten:
Över till lite mer seriösa ting, någon som har koll på vart man ska betala in hyra, hur mycket den ligger på och när den ska betalas in varje månad(framför allt nu den första)? Och självklart utbyte av nycklar?
PS. Glöm nu för all del inte att söka CSN i god tid innan kursstart. Och om ni har rätt till det högre bidraget(7 pap i bidrag plus 2 papp i lån) så var noga med att poängtera detta för CSN, de skyltar gärna inte med det utåt. Det högre bidraget har du rätt till om du ej har fullgoda betyg från gymnasiet, alltså enbart ett samlat betygsdokument. Dessvärre kanske man måste vara över 25, men jag är inte helt hundra. Ni får ringa och fråga!
Cheerio.
PS. Glöm nu för all del inte att söka CSN i god tid innan kursstart. Och om ni har rätt till det högre bidraget(7 pap i bidrag plus 2 papp i lån) så var noga med att poängtera detta för CSN, de skyltar gärna inte med det utåt. Det högre bidraget har du rätt till om du ej har fullgoda betyg från gymnasiet, alltså enbart ett samlat betygsdokument. Dessvärre kanske man måste vara över 25, men jag är inte helt hundra. Ni får ringa och fråga!
Cheerio.
Tror hyran låg på 1800kr per person och månad?
Om jorden går under imorgon så ses vi i Nangijala istället för Skattungbyn!
viktor.karlsson skrev:Tror hyran låg på 1800kr per person och månad?
Hm...var det inte 1800:- under våren och sommaren och 2200:- under vintermånaderna? Anyway, har mailat Anders och ska maila Maud med för säkerhets skull.
Nangijala hade inte varit illa pinkat det heller
MattiasmedT skrev:Så här känner jag inför kurs-starten:
haha vad bra mattias!
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum: