skattungbyn2013
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mina mål med utbildningen

3 posters

Gå ner

Mina mål med utbildningen Empty Mina mål med utbildningen

Inlägg  Admin mån okt 29, 2012 10:39 pm

Mina mål med utbildningen

Admin
Admin

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-10-29

https://skattungbyn2013.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Mina mål med utbildningen Empty Sv: Mina mål med utbildningen

Inlägg  MattiasmedT sön dec 02, 2012 8:27 am

Jag får väl bryta isen på den här tråden Wink

Mina mål med den här utbildningen? Hm. Jag har en hel lista skulle jag tro. Men samtidigt kan hela listan tryckas ihop till ett enda ord: Frihet.

Jag sökte till utbildningen för att jag vill komma närmare naturen, men samtidigt även lära mig att leva på ett sätt som är mer jordnära och mer naturligt. Så som vi(människor) levde förr. Back to basics. Det hela är även en slags politisk ståndpunkt för min del, då jag har mer eller mindre tappat all respekt för vad civilisation och samhälle heter. Jag vill ut ur karusellen och jag ser den här utbildningen som en slags biljett, en biljett till ett friare och mer friskare liv.

Jag vill även gå den här utbildningen för att kunna bli mer stabilare som människa, för att på ett sätt finna mig själv, ett liv där min omgivning och mina vänner inte är baserade på alkohol eller droger eller andra ytligheter. För att få en mening med tillvaron. Jag söker livet och för ett par år sedan beslutade jag mig för att ta mig ur ångest och depressions-fällan och detta(kursen) är en stor del av mitt sökande, en del av min inre resa för att få ett rikare liv erfarenhetsmässigt.
MattiasmedT
MattiasmedT

Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 12-10-31
Ålder : 41
Ort : Göteborg. För tillfället.

Till överst på sidan Gå ner

Mina mål med utbildningen Empty Mål

Inlägg  kleo_bart tis dec 25, 2012 8:48 pm

För mig är detta också en form av sökande, dels utav erfarenhet och kunskap, dels mot ett annat sätt att leva. Främst är det odlingen jag är ute efter, planerandet och utförandet, hur får man det att räcka, allt sånt. Slöjdandet och det andra känns mer som roliga bisysslor, som att få tillgång till en massa roliga kvällskurser typ. Annars är jag väldigt mycket för att söka kunskap själv, prova mig fram, ta hjälp såklart men just det att bara göra brukar funka väldigt bra när det gäller hantverk. Odlingen däremot känner jag att jag har ett alltför stort kunskapsglapp och dåliga möjligheter att prova, det krävs så långa tidsspann och så mycket plats. Därför känns kursen så viktig för att jag verkligen ska lära mig odla. Jag vill komma ut på andra sidan med råg i ryggen och känna att "Det här kan jag".
Sen att bara få vara på en så social plats tror jag kommer vara positivt. En plats som inte är en stad, men ändå full av människor. Att bygga på min och magnus relation på en sådan plats som vi kanske kommer vara på i framtiden känns tryggt, att inte hanka runt mellan alla sveriges städer i olika andrahandslägenheter utan bara vara på samma ställe ett helt år (ja för oss så är det mycket!). Ser fram emot ett spännande år! Kram Kleo
kleo_bart
kleo_bart

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Mina mål med utbildningen Empty Sv: Mina mål med utbildningen

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet