skattungbyn2013
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

+3
ToveH
Lone
Hedvig Jansson
7 posters

Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Hedvig Jansson tis dec 04, 2012 11:06 pm

Sagt och gjort

Vad vill ni ha? Vad behöver ni? Vad behöver ni inte fast har?

Själv behöver jag ett underställ strl 36-38. Någon som har ett som är för litet eller för stort för er själv som jag kan få låna eller köpa?
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Lone ons dec 05, 2012 9:45 am

Tjabbsing!

Jag har lite underställ i de storlekarna. Jag har inte växt ifrån dem men har ett par tunna yllebyxor och en ganska sliten helly hansentröja som du kan få, Hedvig. Hm, och så har jag ett bar tjocka yllebyxor som går att ha inne när det är kallt eller ute under ett par rymliga byxor att avvara (för jag har två par, så jag behållet ett par själv). Och sen har jag mer som du kan låna också, jag tar med mig allt jag har av sånt!

Jag behöver: arbetshandskar/trädgårdshandskar eller vad det heter både för vinter och vår/sommar. Och en overall hade vart skönt! Att låna/köpa/byta mot nåt. Om nån har!


Lone

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-11-29

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Hedvig Jansson ons dec 05, 2012 5:32 pm

Lone skrev:Tjabbsing!

Jag har lite underställ i de storlekarna. Jag har inte växt ifrån dem men har ett par tunna yllebyxor och en ganska sliten helly hansentröja som du kan få, Hedvig. Hm, och så har jag ett bar tjocka yllebyxor som går att ha inne när det är kallt eller ute under ett par rymliga byxor att avvara (för jag har två par, så jag behållet ett par själv). Och sen har jag mer som du kan låna också, jag tar med mig allt jag har av sånt!

Jag behöver: arbetshandskar/trädgårdshandskar eller vad det heter både för vinter och vår/sommar. Och en overall hade vart skönt! Att låna/köpa/byta mot nåt. Om nån har!


Taget! OCH jag har ett par rymliga täckbyxor så de där tjocka yllebyxorna lät inte helt fel.
Vad för slags overall menar du? En tjock vinteroverall eller en tunn täckoverall, i typ jeans eller bävernylon? (är inte ordet "bävernylon" ett av de bästa orden i svenska språket? Top tre minst!)
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Lone tor dec 06, 2012 11:28 am

Hedvig Jansson skrev:
Lone skrev:Tjabbsing!

Jag har lite underställ i de storlekarna. Jag har inte växt ifrån dem men har ett par tunna yllebyxor och en ganska sliten helly hansentröja som du kan få, Hedvig. Hm, och så har jag ett bar tjocka yllebyxor som går att ha inne när det är kallt eller ute under ett par rymliga byxor att avvara (för jag har två par, så jag behållet ett par själv). Och sen har jag mer som du kan låna också, jag tar med mig allt jag har av sånt!

Jag behöver: arbetshandskar/trädgårdshandskar eller vad det heter både för vinter och vår/sommar. Och en overall hade vart skönt! Att låna/köpa/byta mot nåt. Om nån har!


Taget! OCH jag har ett par rymliga täckbyxor så de där tjocka yllebyxorna lät inte helt fel.
Vad för slags overall menar du? En tjock vinteroverall eller en tunn täckoverall, i typ jeans eller bävernylon? (är inte ordet "bävernylon" ett av de bästa orden i svenska språket? Top tre minst!)


Å jag vaknade precis och tänkte på bra ord. Typ kardemumma, näsnygg, kalaspuff. Bävernylon.

Jag tänkte en vinteroverall! Men, går det inte lika bra med jacka o täckbyxor egentligen, tänkte jag sen. För sånt har jag, så det borde ju vara lugnt! Fast om nån skulle ha en extra vinteroverall i min storlek hade jag ju inte tackat nej till att låna den:)

Lone

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-11-29

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Hedvig Jansson tor dec 06, 2012 2:36 pm

Å jag vaknade precis och tänkte på bra ord. Typ kardemumma, näsnygg, kalaspuff. Bävernylon.

Jag tänkte en vinteroverall! Men, går det inte lika bra med jacka o täckbyxor egentligen, tänkte jag sen. För sånt har jag, så det borde ju vara lugnt! Fast om nån skulle ha en extra vinteroverall i min storlek hade jag ju inte tackat nej till att låna den:)[/quote]

Vad har du för storlek? Kan vara bra att veta Wink.
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Lone tor dec 06, 2012 2:47 pm

Hedvig Jansson skrev:Å jag vaknade precis och tänkte på bra ord. Typ kardemumma, näsnygg, kalaspuff. Bävernylon.

Jag tänkte en vinteroverall! Men, går det inte lika bra med jacka o täckbyxor egentligen, tänkte jag sen. För sånt har jag, så det borde ju vara lugnt! Fast om nån skulle ha en extra vinteroverall i min storlek hade jag ju inte tackat nej till att låna den:)

Vad har du för storlek? Kan vara bra att veta Wink. [/quote]

Typ 38! Smile

Lone

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-11-29

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Hedvig Jansson mån dec 31, 2012 10:19 am

Hej alla! Jag har ett par termobyxor om någon vill låna. Troligen strl 38-40 dam.
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Längdskidor:)

Inlägg  ToveH ons jan 02, 2013 12:50 pm

Jag vill jättegärna börja åka massa längdskidor men har inga och funderar på om det kan vara lätt att få tag i när man kommit upp till byn. Söker även skidsällskap och längdskideguru;) Om någon har skidor och pjäxor att låna ut någongån vore också jättebra:) har strl 39-40 för pjäxor och är 170 cm lång. Skoj skoj ska det bli:)
ToveH
ToveH

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 12-12-28

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Ninah tor jan 03, 2013 9:57 pm

ToveH skrev:Jag vill jättegärna börja åka massa längdskidor men har inga och funderar på om det kan vara lätt att få tag i när man kommit upp till byn. Söker även skidsällskap och längdskideguru;) Om någon har skidor och pjäxor att låna ut någongån vore också jättebra:) har strl 39-40 för pjäxor och är 170 cm lång. Skoj skoj ska det bli:)


Åh, jag är lätt på skidsällskap Very Happy . Har inte åkt mycket, en gång, men tänker att det är något jag skulle älska. Även jag har inga skidor eller pjäxor och jag har precis samma storlek som dig, fötter och längd Wink Om ingen kan låna ut eller sälja får vi ge oss ut i bygden och leta, kanske kolla runt på second hand eller Blocket..?
Ninah
Ninah

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-11-08

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Ninah tor jan 03, 2013 10:02 pm

Hedvig Jansson skrev:Hej alla! Jag har ett par termobyxor om någon vill låna. Troligen strl 38-40 dam.

Hedvig! Jag lånar gärna Smile har strl 38 så det låter ju skitbra. Behöver du något? Får annars ge igen med massage eller ett varmt mål mat Wink
Ninah
Ninah

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-11-08

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Hedvig Jansson tor jan 03, 2013 10:11 pm

Ninah skrev:
Hedvig Jansson skrev:Hej alla! Jag har ett par termobyxor om någon vill låna. Troligen strl 38-40 dam.

Hedvig! Jag lånar gärna Smile har strl 38 så det låter ju skitbra. Behöver du något? Får annars ge igen med massage eller ett varmt mål mat Wink


din förstfödde
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Hedvig Jansson tor jan 03, 2013 10:16 pm

Jag har också tänkt åka skidor! Smile Jag har heller inga men blocket låter som en bra idé tror jag. Hoppas jag.

Nina, jag behöver nog inget särskillt vad jag kan komma på just nu. Har du några yllekalsonger till övers? Wink
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Analog kamera

Inlägg  Jens Carlquist fre jan 04, 2013 12:39 am

God natt!

Finns det någon bland oss som intresserar sig för att fotografera analogt och skulle vara behjälpt av en gammal systemkamera?

Vet inte riktigt vad jag ska göra av den annat än utfyllnad i någon hylla, vilket förvisso kan se trevligt ut...
Jag ogillar att släpa runt på saker hit och dit, det tynger sinnet, så om den skulle kunna komma till nytta i byn skulle det kännas rimligare att packa ner den.

Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  lesley.darling fre jan 04, 2013 10:55 pm

Jens Carlquist skrev:God natt!

Finns det någon bland oss som intresserar sig för att fotografera analogt och skulle vara behjälpt av en gammal systemkamera?

Vet inte riktigt vad jag ska göra av den annat än utfyllnad i någon hylla, vilket förvisso kan se trevligt ut...
Jag ogillar att släpa runt på saker hit och dit, det tynger sinnet, så om den skulle kunna komma till nytta i byn skulle det kännas rimligare att packa ner den.

Jag kan inte bära min SLR... men jag skulle gärna använder din!! Finns det en plats var man kan framkalla det?
lesley.darling
lesley.darling

Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Jens Carlquist fre jan 04, 2013 11:49 pm

lesley.darling skrev:

Jag kan inte bära min SLR... men jag skulle gärna använder din!! Finns det en plats var man kan framkalla det?

Åh, jag gav just bort kameran till en vän i Göteborg. Så vi får hoppas att du hittar andra möjligheter till fotografi Smile

Jens Carlquist

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-10-29

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  erik härstedt lör jan 05, 2013 8:14 pm

en idé är ju att vi gör en freeshop i byn i jurshuset eller nåt av boningshusen. en asaballabra konecpt!

erik härstedt

Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 13-01-04

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Ninah lör jan 05, 2013 10:34 pm

Hedvig Jansson skrev:Jag har också tänkt åka skidor! Smile Jag har heller inga men blocket låter som en bra idé tror jag. Hoppas jag.

Nina, jag behöver nog inget särskillt vad jag kan komma på just nu. Har du några yllekalsonger till övers? Wink


Mmm jag tror blocket borde funka, löser sig Smile Nej, ledsen har inga yllekallingar över...
Ninah
Ninah

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-11-08

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  ToveH sön jan 06, 2013 8:52 pm

erik härstedt skrev:en idé är ju att vi gör en freeshop i byn i jurshuset eller nåt av boningshusen. en asaballabra konecpt!

Det har ju funnits en jättebra stoooor freeshop i byn tidigare, någon som vet läget på den nu? Lokalen hade ju tyvärr en oviss framtid i somras...
ToveH
ToveH

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 12-12-28

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  ToveH sön jan 06, 2013 8:56 pm

Ninah skrev:
ToveH skrev:Jag vill jättegärna börja åka massa längdskidor men har inga och funderar på om det kan vara lätt att få tag i när man kommit upp till byn. Söker även skidsällskap och längdskideguru;) Om någon har skidor och pjäxor att låna ut någongån vore också jättebra:) har strl 39-40 för pjäxor och är 170 cm lång. Skoj skoj ska det bli:)


Åh, jag är lätt på skidsällskap Very Happy . Har inte åkt mycket, en gång, men tänker att det är något jag skulle älska. Även jag har inga skidor eller pjäxor och jag har precis samma storlek som dig, fötter och längd Wink Om ingen kan låna ut eller sälja får vi ge oss ut i bygden och leta, kanske kolla runt på second hand eller Blocket..?


Härligt med skidsällskap Smile
Jag ska börja leta skidor så fort jag kommer upp, man vill ju inte missa säsongen liksom...
ToveH
ToveH

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 12-12-28

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Lone mån jan 07, 2013 2:06 pm

ToveH skrev:
Ninah skrev:
ToveH skrev:Jag vill jättegärna börja åka massa längdskidor men har inga och funderar på om det kan vara lätt att få tag i när man kommit upp till byn. Söker även skidsällskap och längdskideguru;) Om någon har skidor och pjäxor att låna ut någongån vore också jättebra:) har strl 39-40 för pjäxor och är 170 cm lång. Skoj skoj ska det bli:)


Åh, jag är lätt på skidsällskap Very Happy . Har inte åkt mycket, en gång, men tänker att det är något jag skulle älska. Även jag har inga skidor eller pjäxor och jag har precis samma storlek som dig, fötter och längd Wink Om ingen kan låna ut eller sälja får vi ge oss ut i bygden och leta, kanske kolla runt på second hand eller Blocket..?


Härligt med skidsällskap Smile
Jag ska börja leta skidor så fort jag kommer upp, man vill ju inte missa säsongen liksom...


Jag vill också åka massa skidor! Tror kursen har några som vi kan låna!

Lone

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-11-29

Till överst på sidan Gå ner

byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge Empty Sv: byt/låna ut/ köp/sälj/ få/ge

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet