skattungbyn2013
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

BRA ATT TA MED

5 posters

Gå ner

BRA ATT TA MED Empty BRA ATT TA MED

Inlägg  FrejaLina.bergquist tis dec 04, 2012 8:20 am

Hej alla fina blivande kurskamrater!

Tänkte bara dela med mig av lite ta-med-tips som jag tror kan vara bra...

VARMA KLÄDER! Nu är det minus 20 och det kan bli ännu kallare! Se till att ta med bra varma ytterkläder, gärna overaller, mössor, vantar, halsduk och varma vinterskor!
SKIDOR, både spårskidor (smala för spårade banor) och turskidor (bredare för skogs- och fältfärder) om ni har
PULKOR självklart
SLÖJDMATERIAL det slöjdas mycket här, juntor till höger o vänster, plus att empiriska studier visar att de som sitter o småslöjdar under alla otaliga kursmöten känner sig mer harmoniska o tillfreds Wink
SPEL risk för många spelkvällar...
SÅNGhäften, sångböcker etc om ni gillar att sjunga o dela med er av era favoriter. Det är kör på torsdagkvällar, och ofta spontana sångkvällar nu och då
INSTRUMENT självklart
ARBETSKLÄDER vi kommer att bli jordiga och skitiga, varje år söker en massa kursare efter slitstarka arbetskläder, ta med byxor och handskar redan nu om ni har
MUSIK som ni gillar - många fester och jam blir det...
MATFAVORITER som kan vara svåra att få tag på här ute på vischan, typ tzayspett som är helt omöjliga. Förbered er på mycket rotfruktskost första delen av kursåret...
CYKEL behöver ni INTE ta med, förhoppningsvis vill Orsa Kommun skänka oss en varsin cykel även detta år
BIL? brukar vara något som många saknar även om man nu inte ska använda dom där bestarna alltför mycket för världens skull...
Gillar du att klättra? Det finns klätterklubb i Mora, så ta med dina KLÄTTERSKOR etc
IDROTTSKLÄDER bya-innebandy på tisdagar och fri tillgång till gympahallen flera kvällar i veckan

hmm... nu tog inspirationen slut, återkommer om det poppar upp nåt mer

FrejaLina.bergquist

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 12-12-04

Till överst på sidan Gå ner

BRA ATT TA MED Empty Sv: BRA ATT TA MED

Inlägg  MattiasmedT tis dec 04, 2012 7:17 pm

Toppen och kanon! alien
MattiasmedT
MattiasmedT

Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 12-10-31
Ålder : 41
Ort : Göteborg. För tillfället.

Till överst på sidan Gå ner

BRA ATT TA MED Empty Sv: BRA ATT TA MED

Inlägg  Hedvig Jansson tis dec 04, 2012 10:55 pm

Bra!

Jag funderar på om man bör ta med sig några speciella trädgårdsredskap? En yxa som man är alldeles speciellt van och bekväm med, en potatiskratta som man tror sig behöva, hackor, små spadar osv osv? Jag har mailat Patrik och frågat vad som finns och så, men jag har inte fått något svar. Vad tror du, Lina, och tror du något öht eller ska jag försöka fråga någon annan som kanske har mer koll på det där?

Vidare kommer jag att ta med mig de flesta slitstarka utejobbkläder jag har så det kommer nog att finnas nåt att låna ut till någon. Ni kan ju fråga mig om jag har något som någon av er skulle behöva. Är det någon annan som känner likadant tycker jag att vi kan få igång någon slags "byta/låna ut/sälja/köpa" flik här på forumet. Jag tar även med mig en bil som ni alla får låna (om ni har körkort och hjärtat på rätt ställe). Den är en kombi och går således att lasta mycket med.

Ett tips från mig från mitt liv i mörkret på landet är pannlampa. Näst intill overderlig! Smile

Ses snart hörrni. Ha det bra

Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

BRA ATT TA MED Empty Sv: BRA ATT TA MED

Inlägg  FrejaLina.bergquist ons dec 05, 2012 7:06 am

Ja! PANNLAMPA är ovärderligt!!!

Hm, ja TRÄDGÅRDSREDSKAP ska ju finnas på skolan, men om man har sina egna favoritredskap och plats för att ta med dem så är det väl en bra idé!

FrejaLina.bergquist

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 12-12-04

Till överst på sidan Gå ner

BRA ATT TA MED Empty Sv: BRA ATT TA MED

Inlägg  FrejaLina.bergquist ons dec 05, 2012 8:36 am

Just det, VARMA TOFFLOR att glida runt i på Ollars är inte heller fel i vintertider...

FrejaLina.bergquist

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 12-12-04

Till överst på sidan Gå ner

BRA ATT TA MED Empty Klätterskor

Inlägg  Lone ons dec 05, 2012 9:36 am

Hej! Tack för listan! Verkligen jättebra att utgå från.. Särskilt för mig kanske, som inte var på förmötet och är lite snurrigare än er andra.

Blev glad att du nämnde klättring, har kollat upp att det finns klätterhall i Mora.. Är det nån mer som klättrar? Sjukt kul att det finns capoeira i Skattungbyn också, blev ganska paff! Klättring och capoeira är de sporter jag diggar mest, hade inte väntat mig att det skulle finnas så bra tillgång till båda i byn! Skitkul ju.

Jag råkar ha en projektor (lånad).. Är det något ni andra tycker jag ska ta med? På ett sätt tänker jag att det är roligare att göra annat, spela spel och tjöta liksom (än att se på film o sånt som en kan göra med projektor). Men vad tycker ni? Det kanske redan finns, förresten, nån som vet?

Jag tänkte ta med Besserwisser och Alias och Mah-Jong, och två pussel ocksåSmile

Jo. Ser väldans mycket fram emot att träffa er!

/Lone

Lone

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 12-11-29

Till överst på sidan Gå ner

BRA ATT TA MED Empty Sv: BRA ATT TA MED

Inlägg  Rebecca Winberg tor dec 06, 2012 2:13 pm

lina.bergquist skrev:Just det, VARMA TOFFLOR att glida runt i på Ollars är inte heller fel i vintertider...

Tack för jätte bra tips Lina!!! Vet du eller ha hört något om vad som skulle vara bra och användbart att packa med sig till huset? Läste att det är enkelt bonat men inget om redskap osv (:
Rebecca Winberg
Rebecca Winberg

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 12-11-01
Ålder : 32
Ort : Alvesta

Till överst på sidan Gå ner

BRA ATT TA MED Empty Sv: BRA ATT TA MED

Inlägg  Hedvig Jansson tor dec 06, 2012 2:44 pm

Lone skrev:Hej! Tack för listan! Verkligen jättebra att utgå från.. Särskilt för mig kanske, som inte var på förmötet och är lite snurrigare än er andra.

Blev glad att du nämnde klättring, har kollat upp att det finns klätterhall i Mora.. Är det nån mer som klättrar? Sjukt kul att det finns capoeira i Skattungbyn också, blev ganska paff! Klättring och capoeira är de sporter jag diggar mest, hade inte väntat mig att det skulle finnas så bra tillgång till båda i byn! Skitkul ju.

Jag råkar ha en projektor (lånad).. Är det något ni andra tycker jag ska ta med? På ett sätt tänker jag att det är roligare att göra annat, spela spel och tjöta liksom (än att se på film o sånt som en kan göra med projektor). Men vad tycker ni? Det kanske redan finns, förresten, nån som vet?

Jag tänkte ta med Besserwisser och Alias och Mah-Jong, och två pussel ocksåSmile

Jo. Ser väldans mycket fram emot att träffa er! /Lone

Ta med projektorn! Om det inte blir för krångligt. Jag ser framför mig biokvällar utomhus på sommaren, filmen projekterad på upphängda lakan, vi i publiken har lagt ut filtar och kuddar i sluttningen där vi sitter och bakom filmlakanen har vi dalen ner mot älven som bakgrund. Jag ser också att vi snaskar på gott och dricker te, kanske med mynta i. Jag ser att vi har det rätt bra där i backen.
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

BRA ATT TA MED Empty Sv: BRA ATT TA MED

Inlägg  Hedvig Jansson tor dec 06, 2012 2:50 pm

Tack för jätte bra tips Lina!!! Vet du eller ha hört något om vad som skulle vara bra och användbart att packa med sig till huset? Läste att det är enkelt bonat men inget om redskap osv (:[/quote]

Maud där en bra person att prata om det med. Jag frågade henne om saker som fanns eller inte fanns i ovanäng fäör ett tag sen och då sa hon att bassakerna man behöver för att äta och laga mat fanns (bestick, tallrikar, glas, stekpannor, grytor och kastruller antar jag) och även vattenkokare och stavmixer.
Hedvig Jansson
Hedvig Jansson

Antal inlägg : 32
Registreringsdatum : 12-10-30

Till överst på sidan Gå ner

BRA ATT TA MED Empty Sv: BRA ATT TA MED

Inlägg  Rebecca Winberg tor dec 06, 2012 10:46 pm

Toppen!!!
Rebecca Winberg
Rebecca Winberg

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 12-11-01
Ålder : 32
Ort : Alvesta

Till överst på sidan Gå ner

BRA ATT TA MED Empty Sv: BRA ATT TA MED

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet